Træning

/Træning
Træning2017-09-22T09:00:23+00:00

Træningen

Generel information om træningspas og de respektive hold. Vores træningn er opdelt i banekørsel, balance- og styrketræning.
Du finder vores træningstider i kalenderen her.

Træningspas:

I Køge BMX anvender vi aldersrelateret træning, også bekendt som ATK-træning. Det vil sige at vores træningspas til de forskellige hold er tilpasset til den alder og det udviklingstrin, som rytterne befinder sig på. Træningen planlægges efter den enkeltes rytters egenskaber, og giver dem mulighed for at være i socialt samvær med sine kammerater i klubben. Det skal både være udfordrende og udviklende for rytterne, men også været præget af sjov og give alle et stort smil på læberne.

Ved vores holdtræning anvender vi flere forskellige træningstyper. Vi har et behov for at udvikle og vedligeholde de mange teknikker som det kræves af en BMX-rytter. Sektionsopdelt banekørsel, balance- og styrketræning giver den enkelte rytter mulighed for udvikle og finpudse sine teknikker samt forbedre sin udholdenhed gennem pulstræning.

Holdoversigt:

Nedenfor har du mulighed for at få et nærmere kendskab til vores anvendelse af ATK-træning. Holdende er opdelt i fire, og har hver især deres egen beskrivelse af krav og kunnen.

Hold 1:

Dette hold er for den nye rytter i BMX-verdenen. Her gives der en introduktion til træningspas og udstyr, og der bliver kigget lidt på éns evner på den tohjulede cykel. Der gives grundlæggende vejledning om de mest anvendte teknikker i sporten. Holdet forbereder altså rytteren til næste trin i udviklingen.

Hold 2:

Dette hold bygger videre på det grundfundament der blev lagt på det forrige hold. Der vil læres forskellene på de forskellige typer cykler, og hvad der skiller en BMX-cykel sig ud fra resten. Det vil øge en selvtillid og tryghed på banen, og vil give mod på mere som timerne bruges. Teknikkerne videreudvikles og nye begreber læres, samtidig med at rytteren lære at fokusere deres koncentrationsevne på det vigtige under træningspassene. Rytterne vil ligeledes have lært tilpas meget til at kunne køre et løb.

Hold 3:

Dette hold lægger større vægt på den tro, og vilje der skal til at forme en rytter med den rette vinder-mentalitet. De basale teknikker samt mentaliteten ved træningen og løb er kommet på plads. Der skal være kommet noget blod på tanden, der er med til at præge den udvikling rammerne skaber for rytteren. Det betyder samtidig også, at rytterens vilje og mentalitet skal være klar til mere intens og individuel træning, som særlig indebærer styrke- og udholdenhedstræning.

Hold 4:

Dette hold er for de ryttere der har til formål at vedligeholde, men samtidig konstant udvikle sine teknikker, forbedre sin mentalitet, styrke og udholdenhed. Det vil være træning med mere fart i pedalerne, mere intenst og med større ansvar for egen udvikling. Rytterne på dette hold er deltagere til større nationale- og/eller internationale begivenheder og udvælges af træneren.